ԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ և ԲԱՆԱԿԱՆ ՆԱԽԱԳԻԾ

ԻՆՉՊԵ՞Ս ԵՆ ՆԱԽԱԳԾՎԵԼ ԱՎՏՈՄԵՔԵՆԱՆԵՐԸ ԿԱՄ ԻՆՉՊԵ՞Ս Է ՆԱԽԱԳԾՎԵԼ ՄԱՐԴԸ

1967թ-ին Անգլիացի ֆիզիկոս և քիմիկոս Մայքլ Պոլանին “Chemical and Engineering News” պարբերականում հրապարակված հոդվածում, որը վերնագրված էր <<Կյանք, որը գերազանցում է ֆիզիկային և քիմիային>>: Նա հայտարարեց, որ քիմիան և ֆիզիկան ընդունակ են բացատրելու աշխարհում ամեն ինչ, բացի մեքենաներից ստեղծված մարդկանց կողմից և կենդանի օրգանիզմներից: Մեքենայի յուրաքանչյուր մասի աշխատանքը կարելի է բացատրել ըստ բնության օրենքների: Բայց մեքենայի գոյությունը պահանջում է բացատրություն, որը դուրս է ֆիզիկայի և քիմիայի օրենքներից: Ինչ- որ մեկին պետք էր հաստատել ոչ ստանդարտ ինֆորմացիոն հագեցած ծրագրային պայմաններ, որտեղ քիմիական և ֆիզիկական օրենքները պետք է աշխատեն մեքենայում, որպեսզի հասնեն վերջնական նպատակին: Պոլանին պնդում էր, որ նույն սկզբունքը գործում է նաև կենդանի օրգանիզմների դեպքում: Քիմիայի շրջանակներում հեշտությամբ կարելի է հասկանալ կենդանի օրգանիզմների ֆունկցիաները, բայց դրանց առաջացումը անհամատեղելի է պարզ ֆիզիկո-քիմիական բացատրության հետ: Պարունակվող ինֆորմացիան (բջջում) և սկզբնական պայմանները ունեն աղբյուր, որը  քիմիայից և ֆիզիկայից դուրս է գտնվում:

Բրիտանացի աստղագետ սըր Ֆրեդ Հոյլը ասել է. <<կյանքի բարձրագույն ձևերի ծագումը էվոլյուցիոն ճանապարհով նույնքանով հավանական է, որքանով ենթադրությունը այն մասին, որ Փոթորիկը անցնելով թափոնակույտի վրայով պատահականորեն կհավաքեր Բոյինգ-747>>:

 

Ոչ ոք չի կարող պնդել, թե այս Բոյինգ-747 օդանավը կարող էր առաջանալ պատահականորեն կամ այսպես կոչված <<բնական ընտրության>> միջոցով:

ԲՈՅԻՆԳ _747

 

Սակայն այս ամենին հակառակ կեսաբանության 11-րդ դասարանի համար նախատեսված դասագիրքը փորձում է ազդել աշակերտների ենթագիտակցության վրա նրանց ներշնչելով, թե հնարավոր է պատահականությամբ կամ այսպես կոչված <<բնական ընտրության>> միջոցով առաջանան կենդանիների բոլոր տեսակները: Ինչու՞ եմ ասում, որ դասագիրքը ազդելով աշակերտների   ենթագիտակցության վրա  ներշնչում է կատարում:

Այժմ բացահայտենք այդ ներշնչման մեխանիզմը…

 Կենսաբանության դասագրքում ասվում է . <<Գիտության բազմաթիվ փաստերը վկայում են օրգանական աշխարհի ծագման միասնության և էվոլյուցիայի մասին: Օրինակ, ողնաշարավոր կենդանիների միասնական ծագման մասին են վկայում դրանց մարմնի երկկողմանի համաչափությունը, մարմնի խոռոչի, գանգի, ողնաշարի, ինչպես նաև վերջույթների կառուցվածքի նմանությունը>>: էջ 166

<<Համեմատելով մարդու և բարձրակարգ կապիկների մարմնի կառուցվածքները, նրանց սաղմնային զարգացման նմանությունները, Դարվինը ապացուցեց, որ մարդը և մարդանման կապիկների հետ ունի ընդհանուր նախնիներ: Իրենց կառուցվածքով և ֆիզիոլոգիական առանձնահատկություններով ժամանակակից մարդուն առավել մոտ են կանգնած մարդանման կապիկներից շիմպանզեները: Մարդանման կապիկների հետ մարդն ունի շատ ընդհանուր գծեր` ձեռքերը բռնող տիպի են, գանգի դիմային և ուղեղային բաժիններն ունեն նման կառուցվածք, լավ զարգացած է գլխուղեղի կեղևի տեսողական գոտին, աչքերը դասավորված են մեկ հարթության վրա…Մարդանման կապիկների և մարդու ներքին օրգանների, կմախքի միջև նույնպես զգալի նմանություն է նկատվում…Մարդու և շիմպանզեի արյան խմբերը նույնն են: Ինչպես մարդու, այնպես էլ շիմպանզեի մոտ հանդիպում են նույն մակաբույծները>>: 215-216էջ

Ուշադրություն դարձրեցիք, որ չկար որևէ գիտական փաստարկ կամ ապացույց, այլ մարդկանց և կենդանիների նմանությունը ցույց տալով դասագիրքը պնդում է էվոլյուցիայի փաստի մասին: Փորձենք այդ լոգիկան կիրառենք ավտոմեքենաների պարագայում: Յուրաքանչյուր ավտոմեքենայի մակնիշ մեկ այլ ավտոմեքենայից տարբերվում է իր դիզայնով, իր կատարելության աստիճանով, հզորությամբ և այլն:Այդ տարբերությունների հետ մեկտեղ Ցանկացած մակնիշի ավտոմեքենա ունի իր նմանությունները կառուցվածքային և աշխատանքային հատկանիշներով: Ցանակացած ավտոմեքենա ունի 4 ակ, առջևի և հետևի ապակիներ, ղեկ և այլն: Ավտոմեքենաների տարբեր մակնիշների այս նմանությունները տեսնելով ոչ մեկի մտքով անգամ չի անցնում, թե այդ ավտոմեքենաները ունեն իրանց ընդհանուր նախնին, և որ ավտոմեքենաների տարբեր մակնիշներ առաջացել են այսպես կոչված <Բնական ընտրության>> միջոցով:

 

 

 Թերևս ավտոմեքներաների տարբեր մակնիշների նմանությունը ապացույց են այն բանի, որ այն ունի ընդհանուր մեկ դիզայներ` մարդը: Նմանապես Մարդկանց և կենդաիների նմանությունը ապացույցն է նրանց ընդհանուր դիզայների առակայության մասին, որը ջանք չի խնայել իր դիզայներական հմտությունները կիրառելու և մեզ` մարդկությանը ի ցույց դնելու հարցում:

Թողնել պատասխան

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Փոխել )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Փոխել )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Փոխել )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Փոխել )

Connecting to %s